Heeft iemand een middel tegen hormonale zwaarmoedigheid?

Altijd rond menstruatie overvalt mij een bepaalde sfeer waarin ik de wereld heel anders waarneem dan normaal.
Normaal voel ik een gezonde gedachtengang. Rond menstruatie wordt het ziek. (boze gefrustreerde en sippe gedachten)

Dit is echt ECHT hormonaal.

net als dat je zeg maar hoofdpijn of buikpijn krijgt. Zo krijg ik gedachtenpijn.

Weet iemand een middeltje om het tot een minimum te beperken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ben je aan de pil of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want dat maakte alles veel erger. Nu ik dus een poos zonder ben zie ik heel duidelijke dat het hormonaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt de pil en dan met name het constant gebruik dus geen stopweek, 2 maal per jaar houd ik een stopweek ivm doorbraak bloedingen, in die periode gebruik ik hormoon tabletten.
Overleg eens met je huisarts. Juist de wisseling van hormonen veroorzaakt de zwaarmoedigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je voor Nelly3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- nelly...
Dat verschilt per persoon.. Ik bijvoorbeeld heb ook dat ik van extra hormonen van de pil, zwaarmoediger word...
Echter aangezien dat andere opties niet werken bij mij... Heb ik geen andere optie... Zelfs de lichste pil heb ik last van... Zeker icm met dit bagger weer.
Dus ik heb geen optie... Ik moet wel de pil slikken. En das af en toe heel lastig... Ik weet dat het maar van korte duur is, en loop die dagen op autopiloot af... Niet te veel denken, niet te veel voelen.., en proberen iets leuks te gaan doen... Dansen bv.. Endorfines aan maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slik je de pil ook 'door'? Dus zonder stopweek?

Het beste antwoord

het beste middel tegen deze kwaal is? ouder worden !
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat heet PMS, het premenstrueel syndroom. Bij de een uit zich dat in zeer geprikkeld en snel boos zijn, bij de ander in tranen, bij de volgende in somberheid, bij weer een ander in een combinatie van dit alles, al dan niet met lichamelijke klachten.
Wat jij beschrijft heet het dysforisch premenstrueel syndroom, waarbij de mentale klachten op de voorgrond staan.
Stress kan het verergeren, stoffen als chocola (waar je dan juist zo'n zin in kunt hebben) en cafeïne kunnen het erger maken.
Wat de oorzaak precies is nog niet helemaal duidelijk, men denkt aan een tekort aan de neurotransmitters gamma-aminoboterzuur en serotonine.
Het slikken van de anticonceptiepil _kan_ helpen, maar dat werkte in jouw geval dus niet.
Extra lichaamsbeweging kan ook helpen, waarschijnlijk omdat je lijf dan zelf extra stoffen gaat aanmaken die de klachten kunnen verminderen.
Bepaalde antidepressiva lijken goed te werken, vooral de SSRI's en dan met name fluoxetine en sertraline.
Wordt het je echt te gek, overleg dan met je huisarts of dat een oplossing kan zijn.
Sterkte!

Toegevoegd na 1 uur:
Nog iets anders, misschien niet direct een aanrader, maar toch... Ik ben als puber ooit compleet ontploft in zo'n PMS-periode. Ik had zoals elke maand pijn, ik voelde me beroerd, ik kon niets hebben en toen iemand 'weer aan m'n kop zat te zeiken' heb ik het op een krijsen gezet, zo ongeveer iedereen en alles vervloekt en ben naar boven gestampt en in m'n bed gaan liggen.
Wijs genoeg liet iedereen me met rust en ik heb een dag in bed gelegen.
Daarna heb ik pakweg 10 jaar nergens last meer van gehad. Elke maand ontdekte ik ineens dat ik ongesteld geworden was - geen pijn, geen somberheid, geen tranen, geen boosheid...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het alleen maar rond je menstruatie is,heeft het geen enkele zin om daar medicijnen voor te gaan slikken.
Je zou kunnen overwegen om een homeopatisch middel te gaan slikken,in zo,n natuur winkel hebben ze allerlij medicamenten op natuur basis.Maar persoonlijk zou ik liever met mijn huisarts overleggen, die problemen komen zo vaak voor dat hij daar de juiste medicatie voor heeft.
In iedergeval beterschap.
12 jaar geleden
ik heb daar ook last van, ik ben bij de dokter geweest maar ze had geen idee en zou opzoeken voor me maar nooit wat van haar gehoord en nu is ze met de fut :).. ik denk dus dat er niets voor is anders hoorde ik het wel.
idd ik gebruikte ook de pil en het werd erger en erger sinds 3 jaar gebruik ik ook geen pil meer is stuk minder geworden.

ik doe zelf meer leuke dingen rond die dagen dus veel afleiding zoeken.. probeer gekke en rare gedachtes uit je hoofd te zetten.. het is moeilijk maar als je al de reden weet kan je zelf een hoop doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik tegenwoordig Bach bloesem en moet zeggen dat het bij mij wel een positief effect heeft. IK ben vaak erg onrustig, bijna druk rond mijn menstruatie en ben hier toen tegenaan gelopen bij de Etos.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn aanwijzingen dat het slikken van vitamine B6 en Magnesium bij vrouwen met PMS verlichting geeft. Deze vitaminen zijn in een pilletje o.a. verkrijgbaar bij de DA-drogist, van het merk Solgar.
Je kunt ook proberen je voeding zodanig aan te passen dat er veel B6 en Magnesium in zit.

Dit is trouwens helemaal niet raar en voor een heleboel vrouwen heel herkenbaar: 'Every girl knows about the punctual blues', en dat slaat niet alleen op de menstruatie zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, is P.M.S.. Daar schijnt Teunisbloemolie goed voor te zijn maar je hebt speciale kruidendruppels van dr.Vogel voor P.M.S.. Bij mij was de P.M.S. te erg en hielp dit niet dus kreeg ik de prikpil en heb nooit meer last ervan.
Voor mij de ideale oplossing maar zou je eerst die druppels willen adviseren.
Sterkte ermee.