ik wil leren/oefenen met zingen, wie heeft raad!!!!

  • Natalie de Smit

    Hallo,

    Ik had even een vraag;

    Ik heb vroeger toen ik een jaar of 5/6 was, heb ik meegedaan aan musicals. Mijn stem was toen heel zuiver. Nou ben ik er van af gegaan en door mijn ouders niet gestimuleerd, en ik mocht ook niet. Is het toch wat minder. Zo zuiver ben ik neit meer…..

    Nou wil ik de draad weer oppakken en waar kan ik het beste mee beginnen. Wie weet daar een antwoord op? Ik ga straks weer op toneel maar daar ga ik neit zingen. Maar ik wil het wel graag. Help me!!!!!!

    Liefs Natalie

  • sh

    maar dat is toch niet zo moeilijk te bedenken? dan neem je zangles of je doet een cursus stemvorming of je gaat bij een (beginners)koor. dit soort dingen staat meestal wel in de gemeentegids, of je vraagt het na bij de plaatselijke muziekschool.

    succes!

  • Ellen

    Ja Sh, is allemaal wel heel makkelijk te bedenken, maar als je niet mag/mocht … ligt het toch anders. En zeker als je thuiswoont.

    Waarom mag/mocht je dan niet Natalie? School? iets anders?

    Zeg maar dat het ook goed voor je talen is! En zingen is een heel gezonde bezigheid hoor, je leert meteen ook een goede lichaamshouding als je (staand) moet spreken, tenmiste, dat ervaar ik. Zingen in koorverband is ook teambezigheid.

    Je stem trainen doe je ook op een koor. Inzingoefeningen, wat techniek, krijg je daar ook. Anders zet je toch een advertentie op de koormuziek.pagina als je een koor zoekt en jouw woonplaats?

    Zoek anders een bezigheid waar toneel en zingen samenkomt, bijv een theaterkoor, of smartlappenkoor ofzo.

    succes ermee!

    groetjes, Ellen

    enneh .. als je wilt, mag je ook mailen

  • Natalie de Smit

    Nou het is zo:

    Mijn ouders vinden het gewoon helemaal niet belangrijk….. Die zien me liever gewone dingen doen. Zoals handballen en dat soort dingen.

    Maar het is natuurlijk wel een idee om iets te gaan zoeken in de buurt!!!!! Misschien kan ik ze overhalen……

    Ik ga zodirect als ik 18 ben op toneel.

    Bedankt voor jullie reactie…..

    Liefs Natalie

  • Ellen

    Hey Natalie,

    Haal dan de dingen aan, die ik jou vertelde … dat zingen in koorverband teamsport is. Afhankelijk van het soort koor, zing je in verschillende talen, je ziet mooie zalen/kerken van binnen en je staat op het podium. En samen muziek maken is heerlijk :).

    Sport in combi met zingen kan prima. Goed voor je conditie :).

    Anders zal je toch je eigen centen moeten gaan verdienen voor je zanglessen/koorlidmaatschap. Daar hebben zij niks over te zeggen tenslotte.

    Haal ze idd over. En met toneel krijg je dans, spel EN zang! Als het goed is.

    groetjes Ellen ;)